Veel verstop
te roetfilters vinden de weg naar RB-Tuning.

De DPF problemen zijn al langere tijd bekend bij RB-Tuning.
Regelmatig komen klanten na een beetje research of dealerbezoek bij ons terecht voor een permanente oplossing.

DPF storingen zijn een bekend probleem bij de meeste garages, maar hebben toch geen oplossing.

DPF problemen vertalen zich in de meeste gevallen door een brandend motorstoringslampje en meestal beperkt motorvermogen ‘noodloop’.
9 van de 10 keer luidt het advies van uw merkdealer of garage “Het roetfilter dient vervangen te worden”, of in het minste geval “het resetten van het motormanagementsysteem”.
Bedragen voor het vervangen van de Roetfilter liggen vaak tussen de 1000 en 1600 Euro.
Echter, zelfs na vervanging van het Roetfilter (DPF) kunnen storingen opnieuw (relatief snel) weer terugkomen.
Oplossing van een verstopte of niet functionerende DPF.
Als eigenaar van een diesel met roetfilter problemen heb je meestal maar de keuze uit 2 opties om de storingen op te lossen.


1) Roetfilter vervangen.

DPF vervangen – je kunt bij de garage het DPF-systeem laten vervangen in combinatie met een systeem reset.
Echter blijft de DPF een gevoelig onderdeel deel dat soms zelfs meerdere keren vervangen moet worden tegen hoge kosten.
En in sommige gevallen kan de turbo door tegendruk van de DPF ook nog eens een 2e probleem geven.
Is jou DPF inmiddels vervangen?Ga dan naar stap 2!

DPF vertopt (links)
DPF schoon (rechts)


2) Roetfilter uitschakelen

 

DPF (permanent) uitschakelen – bent je op zoek naar een permanente oplossing voor jou DPF problemen?.
Door in de ECU of Computer van de auto het Roetfilter softwarematig weg te schrijven wordt hij buitenspel gezet.
Hiermee neem je storingen weg rond de DPF en sluit je deze in de toekomst uit.
Het resultaat?
Geen storingslampjes/ foutcodes rond de DPF en geen verdere vervuiling van het inlaattraject.
We bieden een permanente oplossing aan met levenslange garantie!

 

Voor verdere vragen, bel: +31(0)631641668 of mail naar info@rbtuning.nl